“Mida sõbralikum ja avatum on avalike asutuste suhtlus elanike ja ettevõtjatega, seda kiiremini areneb riik..”
“Kas olete märganud, kuidas noored suhtlevad? Nad kirjutavad, mitte helistavad - chatt, SMS sõnumid, sotsiaal võrgud, e-mail..”
Riik areneb digitaliseerimise valdkonnas üsna kiiresti. Üheks põhjuseks on kindlasti tehnoloogia kiire areng. Teiseks aga turunõudluse tõhus kvaliteetse kommunikatsiooni järele.
On olemas mitmeid portaale ja elektroonilisi teenuseid, mida me regulaarselt kasutame ja mis aitavad lahendada kiiresti erinevaid probleeme.
Riigiasutuste puhul on selgelt näha tsentraliseerumise tendentsi. Oluline on mitte unustada selle eesmärki - tsentraliseerumine on mõistlik, kui seda ka juhitakse tsentraliseeritult. Vastasel juhul toimub vaid konkurentsi vähendamine ning uusi teenuseid enam ei arendata.
Uued tooted, uued ideed. See on meie uus põlvkond, kes õpib praegu koolides, kuid juba varsti saab ühiskonna täiuslikuks liikmeks. Neist saavad elanikud, kes kasutavad avaliku sektori teenuseid. Kas olete märganud, kuidas noored suhtlevad? Nad kirjutavad, mitte ei helista - chatt-id, SMS sõnumid, sotsiaalvõrgud, e-mail.
Kommunikatsioon riigiasutustega peaks olema palju lihtsam, kiirem ning elanikele ja ettevõtjatele kättesaadavam. Meil tekib soov oma mõtteid ja arvamust aktiivselt avaldada alles siis, kui oleme kindlad, et me ei pea ühe protseduuri jaoks dokumentide virna esitama ega ootama nädalaid riigiasutuse vastust.
Enne normatiiv akti või seaduse vastuvõtmist võiks läbi viia operatiivse uuringu elanike seas. Võib-olla hääletuse tulemusena ilmub konkreetses küsimuses hoopis teistsugune otsus.
Mida sõbralikum ja avatum on avalike asutuste suhtlus elanike ja ettevõtjatega, seda kiiremini areneb riik. Meie innovaatilise mõtlemisega noored ei hakka otsima parimaid “maid”, vaid jäävad koju ja realiseerivad siin oma unistused!
ANŽELIKA ČIĻIMOVA, CSC Telecom valsts un pašvaldību sektora vadītāja
“Digitalizēti un moderni valsts un pašvaldību komunikāciju procesi” BiSMART 30.04.2019.